a) PROJEKTY, DO KTERÝCH JE MATEŘSKÁ ŠKOLA ZAPOJENA, ČI JE SAMA VYMYSLELA:
1. ,,KVĚTINY´´ aneb ,,Pomůžeme všichni společně kytičkám, aby byly znovu barevné? Déšť jim smyl všechny barvy z okvětních lístků,,
Úkol: Splnit všech 10 úkolů za celý školní rok tak, aby bílé květiny mohly být zase barevné.
Každý měsíc na dveře třídy vyvěsíme 1. nový úkol k probíranému tématu. Úkol splní maminka nebo tatínek s dítětem doma a výrobek či jiný druh konečného díla donesou společně do mateřské školy. Vždy posuneme barevný lístek s eznačkou dítěte o jedno pole směrem nahoru k bílé květině.
Cílem je: vzájemná spolupráce mezi mateřskou školou a rodiči, zároveň spolupráce mezi rodičem a dítětem. Prostřednictvím úkolů u dětí rozvíjet samostatné rozhodování, fantazii, tvořivé myšlení, schopnost tolerance a porozumění. Prohlubování vztahu mezi rodičem a dítětem, radost z dobře vykonané práce. Při prezentaci svého díla v dítěti podpořit sebejistotu a rozhodnost.
Doba trvání: září – červen, na konci června vyhodnocení a předání odměny
Nejdůležitější metody: nápodoba, pozorování, hra, experiment, tvoření
Nabízené činnosti a příležitosti: tvoření z přírodních materiálů, vymýšlení básniček či písniček, kresba, malba, pohybové cvičení…
Nástěnku s jednotlivými okvětními lístky a značkami dětí naleznete na zdi vlevo - před vstupem do třídy.
2. ŠABLONY I : Moderní vzdělávání v ZŠ a MŠ Pardubice,Kyjevská
3. CELÉ ČESKO ČTE DĚTEM
Od školního roku 2012/2013 jsme zapojeni do celostátní kampaně nazvané CELÉ ČESKO ČTE DĚTEM.
Informace a aktuality naleznete na dveřích v šatně.
Motto : „Čtenářem se nikdo nerodí, čtenáři musíme ukázat cestu.“
Tuto celostátní, osvětovou a mediální kampaň, největší svého druhu v České republice, založila v roce 2006 Eva Katrušáková jednak s cílem podpořit čtenářskou gramotnost u dětí a mládeže, ale také na propagaci hodnotné literatury a budování pevných vazeb v rodině prostřednictvím společného čtení. Aktivity nejsou určeny pouze pro děti, ale zapojují se celé generace.
Cílem u nás ve školce je :
- budovat pevnou vazbu mezi pedagogem a dítětem prostřednictvím hlasitého předčítání
- prostřednictvím příběhů vštěpovat dětem základní pravidla lidského soužití
- budovat kladný vztah ke knihám
Ve třídě je dětská knihovna, kam mají děti denně přístup a podle svého zájmu si knihy vybírají, prohlíží a tím získávají poznatky z různých literárních žánrů.
Děti mají možnost si z domu donést knihu, kterou následně prohlížíme, či čteme např. po svačince nebo při odpoledním odpočinku.
Rodiče mohou kdykoliv během roku chodit do mateřské školy předčítat dětem pohádky, společně s nimi o tom hovořit.
S dětmi si čteme průběžně celý školní rok.
b) PROJEKTY, DO KTERÝCH BYLA MATEŘSKÁ ŠKOLA ZAPOJENA:
1. PROJEKT DIGITALIZUJEME ŠKOLU
2. ,, ZVÝŠENÍ A ZLEPŠENÍ KVALITY VÝUKY NA ZŠ A MŠ PARDUBIČKY, ŠABLONY III
Cíl : rozvoj v oblastech, které škola určila jako prioritní pro svůj rozvoj a budoucí směřování.Zlepšení a zvýšení kvality vzdělávání a výsledků dětí a žáků v klíčových kompetencích.
Vybrané aktivity: Školní asistent – personální podpora MŠ
Cílem této aktivity bylo poskytnout dočasnou personální podporu – školního asistenta mateřským školám. Aktivita umožňovala vyzkoušet a na určité období poskytnout větší podporu zejména dětem ohroženým školním neúspěchem, resp. dětem, u kterých je předpoklad, že budou ohroženy školním neúspěchem po jejich nástupu do základní školy.
Projektový den ve výuce
Cílem aktivity byl rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti přípravy a vedení projektové výuky, která vedla k rozvoji osobních a sociálních kompetencí dětí, podpoře individuálního přístupu k dětem a práci s heterogenní skupinou.