Je pro nás důležité, aby se u nás děti cítily v bezpečí, byly šťastné a spokojené.
Snažíme se je zaujmout různorodými aktivitami všeho druhu, pomáháme jim hledat kamarády, jsme jim oporou. Také společně vytváříme pravidla soužití, která jsou velmi důležitá.
Rozvíjíme veškeré dětské dovednosti a schopnosti. Rozvíjíme emocionální a estetické cítění. Budujeme společně kamarádské vztahy a vedeme děti k uznávání autorit.
Při práci užíváme vzhledem k různému věkovému složení dětí odpovídající formy a metody učení.
U mladších dětí ve věku 3-4 roky :
-
Snažíme se je zaujmout tak, aby byl pro ně bezproblémový přechod z rodinného prostředí do prostředí mateřské školy
-
Rozvíjíme a upevňujeme dovednosti zejména v sebeobsluze
-
Čteme pohádky a příběhy, které jsou dětem blízké, příběhy s morálním poučením
-
Učíme se říkadla, zpíváme písně, hrajeme na jednoduché hudební nástroje
-
Zařazujeme jednoduché pohybové aktivity, dramatické a výtvarné činnosti
-
Seznamujeme se základními pravidly soužití ve skupině a s pravidly bezpečnosti a ochrany zdraví
- Podporujeme sebedůvěru
-
Zařazujeme skupinové práce a hru se staršími dětmi. Starší děti vedou svým příkladem mladší děti k samostatnosti, ohleduplnosti, pomoci při úklidu
-
Necháváme děti volně hrát s oblíbenými hračkami dle jejich volby a přání. Hmotný předmět odráží svět, motivuje činnosti dítěte, podněcuje tělesný rozvoj a připravuje dítě na společný život s ostatními
U starších dětí ve věku 4-5 let :
-
Upevňujeme dovedností v sebeobsluze
-
Čteme pohádky a příběhy, které jsou dětem blízké, příběhy s morálním poučením , společné povídání o přečtené pohádce, dbáme na souvislejší projev
-
Rytmizujeme říkadla,zpíváme písně, hrajeme na hudební nástroje
-
Hrajeme společenské hry
-
Zařazujeme pohybové aktivity, výtvarné a dramatické činnosti
-
Dbáme na dodržování základních pravidel soužití ve skupině, pravidel bezpečnosti a ochrany zdraví.
-
Upevňujeme samostatnost, zodpovědnost, sebedůvěru
-
Vedeme je k aktivnímu zapojení do řízených činností
-
Necháváme děti volně hrát s oblíbenými hračkami dle jejich volby a přání. Hmotný předmět odráží svět, motivuje činnosti dítěte, podněcuje tělesný rozvoj a připravuje dítě na společný život s ostatními.
-
Opora nejmladším kamarádům
U dětí předškolního věku 5 - 6 let, které mají povinné předškolní vzdělávání každý den 4 hodiny denně :
-
Systematicky přípravujeme na vstup do základní školy
-
Upevňujeme sebeobsluhu
-
Čteme pohádky a příběhy, které jsou dětem blízké,příběhy s morálním poučením, společně si povídáme o přečtené pohádce, trénujeme časovou posloupnost, souvislý projev ve větách, posilujeme sebedůvěry v kolektivu - nebát se mluvit před kamarády, mluvit nahlas, dbáme na správnou artikulaci a výslovnost slov atd.
-
Rytmizujeme říkadel,zpíváme písně,hrajeme na hudební nástroje
-
Plošně tvoříme v prostoru herny, tvoříme z konstrukčních stavebnic
-
Hrajeme společenské hry
-
Zařazujeme pohybové aktivity, výtvarné a dramatické činnosti, námětové hry v obchodě a kuchyňce
-
Dbáme na dodržování základních pravidel soužití ve skupině, pravidel bezpečnosti a ochrany zdraví.
-
Zaměřujeme se jak na individuální práci, tak i na skupinovou.
-
Vedeme děti k tomu, aby vedly svým příkladem mladší děti k samostatnosti, ohleduplnosti, pomoci při úklidu.
-
Necháváme děti volně hrát s oblíbenými hračkami dle jejich volby a přání. Hmotný předmět odráží svět, motivuje činnosti dítěte, podněcuje tělesný rozvoj a připravuje dítě na společný život s ostatními.
-
Vedeme k samostatnosti, zodpovědnosti, sebedůvěrě, aktivnímu zapojení do řízených činností
-
Děti s odkladem ŠD : zaměřujeme se na aktivity a činnosti doporučené z PPP.