1. PROJEKT ,,KVĚTINY´´ aneb ,,Pomůžeme všichni společně kytičkám, aby byly znovu
barevné? Déšť jim smyl všechny barvy z okvětních lístků,,
Úkol: Splnit všech 10 úkolů od všech 25 dětí tak, aby bílé květiny mohly být zase barevné
Každý měsíc do sluníčka vyvěsíme 1. nový úkol k probíranému tématu. Úkol splní maminka nebo tatínek s dítětem doma a výrobek či jiný druh konečného díla donesou společně do mateřské školy. Vždy posuneme barevný lístek o jedno pole směrem nahoru k bílé květině.
Cílem je: vzájemná spolupráce mezi mateřskou školou a rodiči, zároveň spolupráce mezi rodičem a dítětem. Prostřednictvím úkolů u dětí rozvíjet samostatné rozhodování, fantazii, tvořivé myšlení, schopnost tolerance a porozumění. Prohlubování vztahu mezi rodičem a dítětem, radost z dobře vykonané práce. Při prezentaci svého díla v dítěti podpořit sebejistotu a rozhodnost.
Doba trvání: září – červen, na konci června vyhodnocení a předání odměny
Nejdůležitější metody: nápodoba, pozorování, hra, experiment, tvoření
Nabízené činnosti a příležitosti: tvoření z přírodních materiálů, vymýšlení básniček či písniček, kresba, malba, pohybové cvičení…
Nástěnku s jednotlivými okvětními lístky a značkami dětí naleznete na zdi vlevo - před vstupem do třídy.
ÚKOL : ČERVEN
S maminkou nebo tatínkem doma společně vymysli básničku o své značce, kterou máš ve školce.
Popros maminku nebo tatínka, aby ji napsali na papír a ty k ní nakresli pěkný obrázek. Výkres doneste společně do mateřské školy.
2. PROJEKT SE SOKOLEM DO ŽIVOTA aneb ,,svět nekončí za vrátky, cvičíme se zvířátky,,
Projekt je pod záštitou MŠMT a Svazem měst a obcí (SMOČR). V jeho rámci děti plní nejrůznější pohybové aktivity, rozdělené dle věku a jejich schopností, rozvíjí své poznání a čekají je i některé netradiční aktivity.
Metodika, která je pro projekt zpracovaná, vychází ze sokolského cvičení a mnohaleté praxe cvičitelek
v oddílech pro předškoláky a rodiče a děti.
Úkol:
Všechny úkoly v projektu jsou rozděleny do pěti oblastí:
1) Přirozená cvičení ( kobylka Emilka )
2) Obratnost ( opička Hanička )
3) Dovednosti s míčem ( ježeček Mareček )
4) Rozvíjení poznání ( veverka Věruška )
5) Netradiční činnosti ( beruška Danuška )
Každá věková kategorie má svůj pracovní materiál, který bude zůstávat v mateřské škole ve třídě.
(Sešit 1,2,3), ve kterém jsou zahrnuté všechny výše popsané oblasti s přiměřeným počtem úkolů a náročností.
Po úspěšném zakončení a splnění všech úkolů, obdrží všechny děti odměnu v podobě diplomu a drobných dárkových předmětů.
Cíl : naučit děti vnímat pohyb jako přirozenost a součást jejich života, vhodně děti motivovat při všech aktivitách prostřednictvím postaviček zvířátek
Důležitou součástí projektu je i podpora ze strany rodičů.
3. ,, ZVÝŠENÍ A ZLEPŠENÍ KVALITY VÝUKY NA ZŠ A MŠ PARDUBIČKY, ŠABLONY III
Projekt je spolufinancován EU
Předpokládané datum zahájení projektu: 1. 9. 2021
Cíl : rozvoj v oblastech, které škola určí jako prioritní pro svůj rozvoj a budoucí směřování.Zlepšení a zvýšení kvality vzdělávání a výsledků dětí a žáků v klíčových kompetencích.
Vybrané aktivity: Školní asistent – personální podpora MŠ
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu – školního asistenta mateřským školám. Aktivita umožňuje vyzkoušet a na určité období poskytnout větší podporu zejména dětem ohroženým školním neúspěchem, resp. dětem, u kterých je předpoklad, že budou ohroženy školním neúspěchem po jejich nástupu do základní školy.
Projektový den ve výuce
Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti přípravy a vedení projektové výuky, která vede k rozvoji osobních a sociálních kompetencí dětí, podpoře individuálního přístupu k dětem a práci s heterogenní skupinou.
4. PROJEKT CELÉ ČESKO ČTE DĚTEM
Od školního roku 2012/2013 jsme zapojeni do celostátní kampaně nazvané CELÉ ČESKO ČTE DĚTEM.
Informace a aktuality naleznete na dveřích v šatně.
Motto : „Čtenářem se nikdo nerodí, čtenáři musíme ukázat cestu.“
Tuto celostátní, osvětovou a mediální kampaň, největší svého druhu v České republice, založila v roce 2006 Eva Katrušáková jednak s cílem podpořit čtenářskou gramotnost u dětí a mládeže, ale také na propagaci hodnotné literatury a budování pevných vazeb v rodině prostřednictvím společného čtení. Aktivity nejsou určeny pouze pro děti, ale zapojují se celé generace.
Cílem u nás ve školce je :
- budovat pevnou vazbu mezi pedagogem a dítětem prostřednictvím hlasitého předčítání
- prostřednictvím příběhů vštěpovat dětem základní pravidla lidského soužití
- budovat kladný vztah ke knihám
Ve třídě je dětská knihovna, kam mají děti denně přístup a podle svého zájmu si knihy vybírají, prohlíží a tím získávají poznatky z různých literárních žánrů.
Děti mají možnost si z domu donést knihu, kterou následně prohlížíme, či čteme např. po svačince nebo při odpoledním odpočinku.
Rodiče mohou kdykoliv během roku chodit do mateřské školy předčítat dětem pohádky, společně s nimi o tom hovořit.
S dětmi si čteme průběžně celý školní rok.
PREVENTIVNÍ PROGRAMY :
Jsou součástí ŠVP a probíhají v dopoledních hodinách :
1. ZRAKOVÝ SCREENING
Zraková prevence dětí z mateřské školy , 1 x ročně dle zájmu rodičů
Vyšetření zraku plně hrazeno statutárním městem Pardubice
Více informací o programu ZDE.
2. ZDRAVÝ ÚSMĚV
1x ročně přijíždí žákyně stomatologické kliniky z Fakultní nemocnice v Hradci Králové a učí čistit zoubky děti v naší škole.
Více informací o programu ZDE.